Compagnie Pal Frenak  | Foundation for Contemporary Dance and Sign Theater - HU18093982 | privacy policy & cookies policy | info@frenak.hu

ARCHÍVum

k.rush

Bemutató: 2010. december 4

"Mi magunk lettünk észrevétlenek és törvényen kívüliek e mozdulatlan utazásban. Semmi nem történhet már, és nem is történhetett semmi értem vagy ellenemben. Tereim befoghatatlanok, nem azért, mert képzeletbeliek, ellenkezőleg: mert épp most járom be őket." (Deleuze-Guattari)
 

Ütközés, rohanás, utazás. Szélesvásznú szenvedélyek színesben és fekete-fehérben. A színpad közepén egy fehér Cadillac – az amerikai road-movie-k végtelen útjainak emblematikus vándora. Nyitott tetejű álom. Cabrio-végzet premier plánban. Isadora Duncan, Jim Morrison, Marilyn Monroe, Paul Newman és Janis Joplin találkozása egy látomásszerű road-movie-ban. 

A korszakokon és generációkon átívelő utazást sokat látott ikonikus figurák és emblematikus táncosok társaságában teszi meg ez alkalommal a koreográfus. Legújabb darabjában a rohanás dinamikáját és az ütközés drámai pillanatait filmes emlékképekkel kiegészítve ötvözi, innen a "műfaji" meghatározás is: movie-moving.

Az idő linearitása megtörik, álom és valóság határai elmosódnak, gesztusok és mozdulatok jelölik ki a kereteket, a kereszteződések találkozási pontjait. Philippe Martini videóművész háttere előtt a Frenáktól megszokott letisztult színpadképben csupán egy fehér Cadillac hasítja a végtelent.

A frenáki mozgásforma Lőrinc Katalin, Lovas Pál vagy Uhrik Dóra jelenlétével új minőségben jelenik meg a koreográfiában - nagy kihívás ez maga Frenák Pál számára is, hiszen a fiatalos lendület, az állandó pulzálás, a dinamikus mozgás munkái védjegyévé vált.

9 előadás - ebből 4 előadás Franciaországban (Villeneuve d'Ascq, Evreux, Chalon-sur-Saone,  Pantin)

A tudatalattit birizgáló road movie tanítandóan példázza a lélektanilag is egymáshoz kötődő mozgókép és álom kapcsolatát. A szemünk előtt lepergő, lidérces látomás katartikus pillanata egy villanásnyi szóló. Frenák az autóban ül, vezet, néha oldalt néz, mintha a tájat szemlélné, a gyöngyvásznon felhők. Az ütközés után a test eltűnik a kocsiban, egyetlen, mesteri lassított felvétel az egész.

Frenák egyedül a tárgyra, az autóra, és a körülötte, miatta, benne burjánzó emberi viszonyokra és viszonyulásokra koncentrál. Mindezt olyan magabiztos és rutinos alkotói attitűddel teszi, amellyel egyben a nézői várakozásoknak is eleget tesz. Kiemelkedő koreográfus, aki mindig képes a megújulásra, bármit használjon is eszközéül, bármilyen vizuális formába öntse is gondolatait, karakteres stílusát.  Az előadás döccenőmentesen gurul végig a játékidőn.

Az autó az előadás meghatározott pontjain részekre szakad, „megnyílik”, elemei eltávolodnak egymástól, végül azonban újra összeáll, s ez idő alatt mindvégig precízen felépített táncos fragmentumok-etűdök zajlanak.

Please reload

ALKOTÓK

Zene

Gilles Gauvin

Fény

Marton János

Videó

Philippe Martini

Díszlet

Majoros Gyula

Technikai vezető
Molnár Péter

Jelmez

Szabó Gergely

Koreográfia

Frenák Pál

Műszaki vezető

Gyorgyovics Zoltán

Produkciós vezető

Ujvári-Pintér György


ELŐADÓK

 

 

 

Marie-Julie Debeaulieu

Frenák Pál

Jantner Emese

Lovas Pál

Lőrinc Katalin

Major László

Nelson Reguera

Simet Jessica

Uhrik Dóra

MEGJELENÉSEK

TÁMOGATÓK

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

Pécs EKF 2010

Scene Nationale d'Evreux-Louviers

NKA

Trafó

Pendola

TűzRakTér

La Rose des Vents 

Scène Nationale Lille-Métropole