Compagnie Pal Frenak  | Foundation for Contemporary Dance and Sign Theater - HU18093982 | privacy policy & cookies policy | info@frenak.hu

faun

(2016)
Következő előadások:
Hamarosan...

Gilles Deleuze, francia filozófus így fogalmaz egyik elemzésében: "...ha nagyjából megpróbálom összeszedni, hogy mit találok olyan feltűnőnek az állatoknál, akkor az első, ami szembeötlik, nem más, mint hogy minden állatnak van saját világa. Ez azért érdekes vagy furcsa, mert az emberek között rengetegen vannak, akiknek nincs világuk, és akik olyan életet élnek, mint bárki más! Vagyis akárkiét, akármilyen életet. Nem úgy az állatok, nekik világuk van.”

Hogyan lehet valakinek világa? Mitől válik az életünk tényleg a saját életünkké? Deleuze szerint a felfokozott, rendkívüli érzékenység és az azonnali aktivitás és cselekvés a kulcs - ez pedig az igazán kivételes táncosoknak is sajátja, Az UN címében egyszerre merít a faun szóból, ám még inkább az Deleuze-i értelemben vett világ, azaz univerzum kifejezésből és a francia un, azaz egy szóból, amely azt jelöli, hogy egy, egyetlen karakter/jelenség/minőség áll a koreográfia fókuszában.

 

A Frenák Pál Társulat UN című előadása egyszerre filozófiai mélységű, lírai és zsigeri módon brutális. Különleges függesztett hálórendszer, hihetetlen dinamika, generációk felkavaró találkozása.

“Frenák nem ad kidolgozott válaszokat, de jól irányzott pozíciókat mutat fel. Kevés eszközzel játszik, a színpad szinte üres, egyedül a kötélháló van ott állandó díszletként, ebben a minimalizmusban azonban tág értelmezési tartomány tárul fel. Hogy az „egy” végül valóban „egy”-e, kérdés marad. De talán befejezhetetlen, lezárhatatlan gondolatnak is kell maradnia – állandóan alakulásban lévőnek –, hiszen az un mellett meg kell(ene) jelennie az une-nek is (a francia határozatlan névelő nőnemű alakjának). Negatív megfogalmazásban talán így is ott van, az előadás erőteljes maszkulin jellege ellenére, talán épp azért, vagy mert egy a gender felőli megközelítés lehetősége is végig ott húzódik a háttérben. És akkor azt még nem is említettük, hogy a francia nyelvben az un-t és az une-t többes számba is lehet tenni.”

Kortárs tánc. A leggyönyörűbb, legbrutálisabb, leglenyűgözőbb fajtából. Frenák Pál világa ez. És a MU Színházban végre közel lehet lenni. Egészen közel. Közel Maurer Milán, fiatal táncos elképesztő energiáihoz, erejéhez, lendületéhez. Szinte minket sodor el, ott az első sorban, szinte mellőlünk rugaszkodik el, és repül a háló felé. És persze közel lehet lenni a mesterhez, Frenák Pálhoz, az ő fehérre festett kortalan arcához, rebbenő butoh tánc mozdulataihoz, jó értelemben hátborzongató jelenlétéhez… 

Add some more info about this item...

A lényeg, hogy Frenák Pálon nem érződik elbizonytalanodás, alkotóként és előadóként is folyamatosan biztos pont a hazai és nemzetközi tánc-, kortárstánc- és színházi-művészeti életben. Az „un” franciául azt jelenti: egy. Frenák két ember egységéről, múlt és jelen egységéről, a különböző régiók és kultúrák egységéről, a művészetek egységéről beszél – közvetetten.

Komplex színházi nyelvének meghatározó dialektusa az évek során kikristályosodott egyéni, magas szintű technikai felkészültséget is követelő mozgásnyelve. Frenák kitartóan bízik a táncban, bízik a mozdulatban.

Please reload

Alkotók

Zene

Gryllus Ábris, Farkas Miklós

 

Hang

Hajas Attila

 

Fény

Marton János

Alpintechnika, szcenika

Zoltai György

Koreográfia és koncepció

Frenák Pál

legközelebb látható

There are no items in this list

Please reload

Hamarosan...