Compagnie Pal Frenak  | Foundation for Contemporary Dance and Sign Theater - HU18093982 | privacy policy & cookies policy | info@frenak.hu

HIR-O

A Nemzeti Táncszínház és a Café Budapest Fesztivál koprodukciója

(2017)

Következő előadások:

2019. május 24. 19:00 @Müpa

„Többen vagyunk, mint fatörzsön a harmatcseppek (...)

Alkonyatra fehér csontok leszünk,

Meglegyint a múlandóság szele…”

(Ibusze Maszudzsi)

Bambuszerdő mint labirintus. Elszigeteltség. Túlélés.

A fizika törvényein túlra, a lélek dimenzióiba pillant Frenák Pál új koreográfiája, mely Japánban, a Villa Kujoyama koreográfusi díjasaként szerzett élményeiből és Alain Resnais kultikus filmjéből (Szerelmem, Hirosima) inspirálódik. Ahogy a film, úgy Frenák is emberi kapcsolatokon keresztül vizsgál társadalmi és globális problémákat. Felelősen bánunk-e világunkkal? Van-e remény, vagy az emberiség újra és újra felfalja önmagát?

Frenák Pál HIR-O című új előadásában talán minden eddiginél direktebb módon nyúl a számára oly otthonos japán kultúra és történelem egyik legmeghatározóbb tragédiájához – rendhagyó módon feldolgozva azt. Az előadást minden elemében áthatja a japán kultúra filozófiája: letisztult, üres térben bambuszok jelennek meg. A táncosok organikus mozgása a maga természetességében fuzionál a bambuszok nyersességével és erejével – ember és eszköz folyamatos spirális mozgásban válik eggyé, egymás kiterjesztésévé. 

 

Frenák Pál a Magyar Táncművészeti Egyetem végzős hallgatóit hívta közös munkára az alkotófolyamat során, ezzel is teret biztosítva az új generációnak nem csak a megmutatkozásra, de annak a sokrétű, alkotói építkezésnek is a megtapasztalására, melyben nem csak egy egyszerű koreográfia elsajátítása a cél. Lőrinc Katalin unikális megjelenésével a színpadon egyedülállóan képes immobilitás által jelen lenni – lényével idézi elénk az örök folyamat állandóságának mozdulatlanságát, mely igazi Frenák-motívum. 

Gyönyörű pillanatot láthatunk, amelyben a közösség nem enged összesni, akkor is tart, amikor minden erőnk elfogyott.

A kortárs modern tánc olyan velős és direkt formáját kapjuk, amit utána ki is kell heverni.

A testek élőképekké kikerekedő, mívesen festői elhelyezése a térben, meg mozgás, mozgás és megint csak mozgás, ami aztán újabb és újabb látomásokat, tobzódó vizualitást eredményez.

Please reload

Alkotók

Zene

Gryllus Ábris, Farkas Miklós

Hang

Horváth András

Fény

Kovács Áron

Szcenika

Tóth Péter

Jelmez

Henez Marianna

Japán kulturális konzultáns

Paule Jeanne Francoise Roche

 

Koreográfus-asszisztens

Maurer Milán

 

Társ-koreográfus

Halász Gábor

Koreográfia és koncepció

Frenák Pál

legközelebb látható

Please reload

Nemzeti Táncsínház