TRICKS & TRACKS

A Tricks & Tracks egy szándékoltan ironikus, kegyetlen és provokatív előadás: a szereplők karakterekből karakterekbe bújnak, levetkőzik saját magukat, majd visszabújnak saját, kreált szerepeikbe. Testük valós nyomokat hagyva hol egymáshoz, hol a sterilen fehér felületekhez csapódik, ütköznek és kapaszkodnak, mohón kutatva a másik jelenlétét. A létezés szenvtelen lenyomatot hagy - kívül, belül, önmagán, a földön, a falakon. Véletlenszerű jelhagyás? Az egónk tetoválás a bőrön, minden egyes hazugságunk egy ruha, jelmez, ami nem áll jól, mi mégis hordjuk. Az őszinteség valahol talán ott van a bőr alatt. Naked is the new black.

Az előadás izgalmas hibridként egyszerre idézi meg a japán kultúra letisztultságát, kalligrafikus szépségét, áttetsző minimalizmusát és a metropoliszok színes, villódzó őrületét. Frenák Pál nem fél erős színekkel festeni a fehér színpadi vászonra, koreográfiája féktelen dinamikájú, organikus káosz-butoh. Hol a dinamika és a lüketetés uralja a teret, miközben a táncosok a végletekig fokozzák a jellegzetes frenáki mozgásnyelvben rejlő lehetőségeket. Hol olyan akár egy kortárs butoh előadás, ami a mozdulat minimumával teremt maximális hatást, használva a tradicionális japán mozgásformában oly fontos jelenlétet, csendet és belső figyelmet.

A produkció valódi all-stars előadás, melyben a társulattal szinte a kezdetektől együtt dolgozó tapasztalt és érett táncosok mellett színpadra lép egy fiatalabb táncosgeneráció, köztük több új felfedezett​.

Ijesztő. kegyetlen, sokkoló és zsigeri, mégis megrázóan közeli előadás. Az ember azt hiszi, de leginkább reméli, hogy valahol, valamikor feloldozást kap...

idezo.jpg

Felpörgetett butoh, grafikus térredukció, lynches lázálomképek. Az egész úgy kezdődik, mint egy robbanás és úgy is ér véget...

Artner Sisso

kritikus

idezo.jpg

Frenák nem hízeleg közönségének. Szolgálja, de nem kiszolgálja. Fred Bigot technoakusztikus zenéje mintha a szívzörejeinket erősítené föl, mintha a vér dobolna koponyánkban. A roppant teret lelógatott, fehér viaszosvászon göngyölegek keretezik, mintha egy műtőben volnának. S ott is vagyunk: élve boncolnak érzelmeket, érzékiséget, kereséseket, kapaszkodásokat.

Molnár Gál Péter

Népszabadság

idezo.jpg

Alkotók

Zene

Fred Bigot

Hang

Hajas Attila

Fény

Marton János

 

Alpintechnika, színpad

Zoltai György

Koreográfia és koncepció

Frenák Pál

Legközelebb látható

Hamarosan...

Scene Nationale d'Evreux-Louviers, Région Nord-Pas de Calais

Frenák Pál Társulat  | Kortárs Táncért és Jelelő Színházért Alapítvány - HU18093982 | adatvédelmi szabályzat | info@frenak.hu