Compagnie Pal Frenak  | Foundation for Contemporary Dance and Sign Theater - HU18093982 | privacy policy & cookies policy | info@frenak.hu

fiúk / the hidden man

(2004)

A FIÚK különös tükröt tart elénk. Túl azon, hogy megmutatja a férfi test szépségét, közelről tanulmányozhatjuk a férfiúi természet alaptípusait: így látjuk például a Macsót, a Nárciszt és a Herkulest. Frenák váltakozva jeleníti meg a gyűlöletet, az ostoba követelőzést és a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt. Radikális vízióját átitatja az emberi kapcsolatok reménytelensége. A férfi szexualitást különböző nézőpontokból vizsgálja, eredetét, a tudattalanban rejlő forrásait kutatja. A FIÚK térben is érzékelhető alászállás a személyiség gyökereihez, az ösztönök világába. Kegyetlenül érzéki, költőien könyörtelen.

„Maga az előadás is olyan, akár a színházi tér, amiben játszódik. Egy közeg, amely épp annyi fogódzót és épp annyi szabadságot nyújt, hogy megrettenjünk, elgondolkodjunk, de azért kedvünkre kalandozhassunk. A Fiúkban van szorongás és pimaszság, esztétikum és torzság, önirónia és őszinteség, feszültség és feloldás. Egy olyan élménycsomag, amire az ember időnként szívesen rányitja az ajtót.” (Revizor)

Az előadás 2006-ban elnyerte a Lábán Rudolf-díjat, 2008-ban a Duna Televízió filmet készített belőle, bejárta a világot.

A három színpadi kötél föntről ereszkedik a térbe, s e függőlegesség eleve új asszociációs teret nyit; elold bennünket a földtől, s egy másik, elérhetetlen valóságba  vezet. Ahogy csimpaszkodnak rajtuk a testek, ahogy felfelé kúszva szárnyalnak vele, majd megpihennek rajta a magasban – mind, mind az időtlen emberi álomról beszél. 
 

Frenák Pál ebben az éteri, légies koreográfiájában megkíséreli kinyitni a ketrec ajtaját és szabadon engedni a tudatalatti vadállatait. Az előadás egy történet arról, hogyan feszül egymásnak a racionális és az ösztönlény egyetlen testen belül.

terasz.hu

Szilaj, egymásnak feszülő, uralkodni vágyó testek. Mesterien megvilágított vágyak, fájdalmak, reménytelenségek. Bűn a földön, bűnhődés a magasban. Vagy fordítva: kéj ott fent, kín itt lent. A három kötél három köldökzsinór. Vagy három emberfogó lasszó. Vagy a férfiasság kézzelfogható jele.

Szabó G. László: A szépség hittana

Népszabadság

Frenák előadásainak érdekessége az, hogy miközben víziói keresettek és artisztikusak, addig előadásainak dramaturgiája azonban valamilyen rafinált gondolatmenetet követve átgondolt. Mégis azt gondolja az ember, mintha transzban, önkívületben születtek volna az alkotásai.

Please reload

alkotók

Zene

Fabrice PLANQUETTE,

Gergely Attila

 

Fény

Marton János

 

Hang

Hajas Attila

 

Színpad

Zoltai György

Koreográfia és koncepció

Frenák Pál

legközelebb látható

Hamarosan...