top of page

A közhely színeváltozása Frenák színpadán


Dohy Anna @ revizoronline.com

2016.11.24.

A címet persze lopom, de hát tolvajtól lopni nem bűn, lépjünk is tovább a címproblémán. Frenák Pál új darabjában szinte minden tánccal kapcsolatos közhely előkerül: a tánc harc, ösztön, agresszió, öröm, szex, halál. Küzdelem a gravitáció ellen. Hogy történhet meg mégis, hogy a Lutte működik, mi több: nagyon jól működik? DOHY ANNA KRITIKÁJA.


Frenák Pál a művészet közhelyeiből jelenvaló művészetet varázsol azzal, hogy szemérmetlen magabiztossággal nyomja rá a „Frenák-koreográfia” bélyegét. És a gesztus valóban működik. Persze ehhez az kell, hogy a megteremtett kontextus, a közeg, amelybe a közhelyeket beemeli, a legapróbb részletekig kidolgozott, mérnöki pontossággal összeszerkesztett műalkotás legyen: a Lutte szerkezete,