Patakfalvi Dóra @ Elle
2017. május

Bizonyos tartalmak csakis úgy ábrázolhatók, ahogy azokat az Isten megteremtett, állítja a kortárs tánc egyik legfontosabb alakja, akivel prüdériáról, a testek tökéletes rezonálásáról és a képmutató párizsi művészvilágról beszélgettünk.
ELLE: Két apropója biztosan van a találkozásunknak: a magazin test tematikája és az önközelgő, kerek születésnapja. Leírhatjuk?
Írhatja: május 4., 60. Engem ez abszolút nem zavar, szerintem gyönyörű kor. És borzasztó, hogy a társadalom azt gondolja, hogy negyven után nincs élet. Amikor negyvenévesen a Tricks&Tracks című darabomban a fehérre festett, meztelen testemmel voltam jelen a színpadon, többen azt kérdezték, hogy nem szégyellem-e magam, hogy ilyen öregen mutogatom magam. Pedig én láttam táncolni a japán butoh tánc mesterét, Kazuo Ohnót is, aki akkor már nyolcvan felett járt, mégis egészen csodálatos volt. Elszomorító, hogy a mai társadalom leír mindenkit, akit nem tart elég fiatalnak. Egy középkorú nő három gyerek után talán már nem néz ki úgy, mint egy húszéves, de valószínűleg jóval erősebb potenciállal rendelkezik nála. Én miattuk is álltam ki meztelenül a kamera elé: tessék, ez vagyok én hatvanévesen – és?