Varga Mátyás @ Balkon
Frenák Pál társulata 2004 tavaszán két új darabot mutatott be*, a sajtóhírek pedig készülő „triptichonról” beszélnek, és ugyanerre az évre még egy harmadik bemutatót is ígérnek. A sort A fiúk nyitotta, amelynek francia címe (vagy egyszerűen a darab alcíme) kicsit beszédesebb a magyarnál (és az angol The Boys-nál): Les hommes cachés, vagyis a rejtett férfiakról kíván beszélni, és mint ilyen, nyilván, a férfi-lét rejtelmeit és rejtőzködéseit akarja megragadni. A határozott névelő – mind a magyarban, mind a franciában – átfogó igényt sejtet, és mindjárt a kérdést is felteszi, hogy ezek a „rejtett férfiak” minden férfi rejtett életét jelentik-e, vagy pedig csak bizonyos férfiakét. A francia (al)cím mintha inkább az utóbbit valószínűsítené, de talán szándékosan adós marad annak a kritériumnak megnevezésével, ami ezeket a férfiakat elkülöníti a többiektől. Erre a választ majd a darab adja meg, illetve a koreográfus irónia-kezelése.

A fiúk után meglepő gyorsasággal elkészült a következő darab, a Csajok (angolul Chicks). A határozott névelő itt már fel sem merült (azóta sokszor A fiúk elől is lekopott). A latin alcím, Credo Hysterica azonban látszólag távolabbra mutat, hiszen hisztérikus hitvallást ígér valamiben. A hitvallás tárgyát azonban nem nevezi meg, és a címből még nem tudjuk, hogy a „n